21. Úno 2025

Co může ISO 20000 organizacím přinést v oblasti řízení služeb IT?

Příklady z praxe

Certifikace podle ISO 20000 (systém řízení pro IT služby), kterou provádí rakouský poskytovatel certifikačních služeb CIS, dává high-tech společnosti Frequentis významnou konkurenční výhodu v provozu kritické infrastruktury. Frequentis představuje bezpečnost na všech úrovních – veřejné instituce po celém světě důvěřují jejím spolehlivým informačním a komunikačním systémům.

V současném, vysoce digitalizovaném a mobilním světě je bezproblémová komunikace a správa informací základním předpokladem pro zajištění bezpečnosti. Certifikace ISO 20000 je první mezinárodní normou, která nabízí systém řízení IT služeb. Cílem normy ISO 20000 je zlepšit výkonnost IT služeb, zvýšit kvalitu služeb a zároveň snížit náklady.

Přesto je tato certifikace i dnes mezi podniky v odvětví kritické infrastruktury spíše vzácností.

Jako globální hráč Frequentis z první ruky informuje o tom, jaké účinky pro ně certifikace má.

Jakou přidanou hodnotu má ISO 20000 pro Frequentis a jaké efekty s sebou certifikace přináší?

Frequentis: Zejména v oblastech kritických z hlediska bezpečnosti jsou požadavky zákazníků na spolehlivost a kvalitu používaných komunikačních a informačních systémů obzvláště vysoké. Certifikace jako důkaz externího nezávislého hodnocení poskytuje dodatečnou jistotu pro každou zakázku a podtrhuje vynikající výkonnost společnosti Frequentis. To posiluje důvěru na trhu a zaručuje, že se vám dostane stabilních a efektivních IT služeb.

Certifikace také pomáhá společnosti Frequentis optimalizovat procesy poskytování služeb a maximalizovat spokojenost zákazníků v oblastech důležitých pro bezpečnost, jako je letectví, veřejná obrana, železniční doprava a lodní doprava. Certifikace také znamená, že úroveň vyspělosti obou profesionálních služeb „Managed Services“ a „As-a-Service“ řešení byla nově ověřena externím orgánem. Zavedením tohoto mezinárodně uznávaného standardu se společnost Frequentis může ještě výrazněji odlišit od svých konkurentů a dále posílit svou pozici na trhu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s celkovým procesem auditu ISO 20000?

Frequentis: Tým CIS od samého začátku prokázal svou profesionalitu a odbornost. Pracovníci CIS prokázali hluboké porozumění procesům ve společnosti Frequentis a kladli cílené, dobře vyargumentované a fundované otázky, které jasně prokázaly jejich odbornost. Tím poskytli celému procesu certifikace vynikající podporu.

Kromě toho bylo řízení projektu ze strany CIS i dobře organizačně zajištěno.  Velmi dobře byl realizován a naplňován celý harmonogram certifikace a to za dodržení všech bodů programu. Zvláště důležitým přínosem byla pro společnost Frequentis závěrečná zpráva, která byla jasně formulovaná a velmi užitečná pro další zlepšování systému řízení služeb.

Jaké jsou vaše zkušenosti ze spolupráce se společností CIS?

Frequentis: Společnost CIS se nám v průběhu let již několikrát osvědčila jako spolehlivý partner pro certifikaci IT. Po první úspěšné implementaci ISO 27001 byla spolupráce se společností Frequentis rozšířena také na certifikace ISO 14001 a ISO 9001. Schopnost jejího týmu auditorů rychle pochopit problémy a příjemná atmosféra dialogu činí z každého projektu se společností CIS pozitivní zkušenost, která vede k požadovaným výsledkům. Z naší zkušenosti můžeme prohlásit, že díky podpoře CIS Austria mohla naše společnost Frequentis dosáhnout svých cílů opravdu efektivně.

Více o společnosti Frequentis

Řešení vídeňské high-tech společnosti Frequentis se používají v řídicích a kontrolních centrech pomáhají dělat svět bezpečnějším. Na její důveryhodné a bezpečné komunikační a informační systémy spoléhají civilní i vojenská střediska řízení letového provozu, stejně jako policie, záchranné služby, hasiči, železniční a lodní společnosti po celém světě. Globální společnost se sídlem ve Vídni má v současné době více než 2 300 zaměstnanců a celosvětovou síť poboček ve více než 50 zemích. Více informací naleznete zde.

Myslíte si, že certifikace ISO 20000 je dobrý nápad?

  • Pak se o ní můžete dozvědět více: zde.
  • IT Service Management se zaměřuje na zlepšování kvality, zvyšování efektivity a snižování nákladů na IT služby
  • Napište nám pro více informací: zde.

Aby Vám žádné z našich novinek neutekly, zaregistrujte se k odběru našeho newsletteru vyplněním jednoduchého formuláře!

17. Úno 2025

11. 2. – Den za bezpečnější internet

Safer Internet Day 2025

15. Led 2025

ISO 27001- nároky, přínosy

Faktory úspěchu

25. Lis 2024

6 kroků k úspěšné implementaci ISO 42001

Nová norma pro AI

11. Lis 2024

6 výhod certifikace ISO 42001

Nová norma pro AI

05. Lis 2024

Vyšší bezpečnost s ISO 27001

ISO 27001 zvyšuje bezpečnost informací pro 81 % certifikovaných společností

30. Říj 2024

Společnost CIS udělila první certifikát ISO 42001

Novinky z oblasti AI

18. Říj 2024

CIS Compliance Summit 2024: CISO of the Year

Ocenění pro inovátory, kteří dělají kybernetický život bezpečnější a jednodušší

17. Říj 2024

Jaký byl CIS Compliance Summit 2024

Etika AI zajišťuje infrastrukturu v úzké spolupráci se směrnicemi a certifikačními standardy

27. Zář 2024

World Quantum Readiness Day

26. září 2024 poprvé jako World Quantum Readiness Day

16. Zář 2024

Co Vás čeká – část II.

CIS Compliance Summit 2024

10. Zář 2024

Co Vás čeká – část I.

CIS Compliance Summit 2024

22. Srp 2024

Zpráva o globálních hrozbách 2024

Zjištění, trendy a doporučení

+420 733 180 494